Groźna migrena – walka z powikłaniami

Rozpacz, Sam, Będąc Samemu, ArchetypOsoby, u których zdiagnozowano migrenę, przyznają, że silny ból głowy pojawia się u nich zwykle raz na kilka miesięcy. 40% pacjentów potwierdza jednak, że z migreną borykają się nawet kilka razy w miesiącu. Biorąc pod uwagę fakt, że ból głowy może trwać nawet kilka dni, wydaje się rozsądnym, by jak najszybciej uporać się z tą podstępną chorobą.

Sposób na zdrowe kości

W trosce o zdrowe i mocne kości warto wprowadzić kilka modyfikacji swoich codziennych nawyków. Aby uniknąć ryzyka osteoporozy, powinniśmy przede wszystkim rzucić palenie, częściej maszerować i stosować odpowiednią suplementację.Szkielet Człowieka, Ludzkie Ciało

To, jaki prowadzimy styl życia, ma niebagatelny wpływ na nasze zdrowie. Używki, brak ruchu, niedobory snu, dieta uboga w mikroelementy i witaminy – wszystko to powoduje systematyczne pogarszanie kondycji, prowadząc do obniżenia odporności. Oraz nierzadko znacznie poważniejszych niż przeziębienie i grypa schorzeń, takich jak osteoporoza. Podczas, gdy szansę zachorowania istotnie zwiększają czynniki, na które nie mamy wpływu, takie jak wiek i płeć, istnieje wiele zmian w stylu życia, które możemy, a nawet powinniśmy jak najszybciej wprowadzić w celu zniwelowania ryzyka wystąpienia choroby.

Często maszeruj

Chodzenie i bieganie to aktywności, które w dużym stopniu pomagają utrzymać kości w dobrej kondycji. Jak podaje brytyjska Narodowa Służba Zdrowia, dorośli w wieku od 19 do 64 lat powinni co tydzień wykonywać co najmniej 150 minut ćwiczeń aerobowych o umiarkowanej intensywności. Trzy 10-minutowe marsze wykonywane każdego dnia to dobry początek. Osoby, które przez całe życie są aktywne fizycznie, w mniejszym stopniu są podatne na złamania kości i wystąpienie osteoporozy na starość.

Potężna broń w walce z rakiem

Roślinne metabolity wtórne – co kryje się pod tą skomplikowaną nazwą? Brzmi obco i poważnie, ale są to substancje, które mamy na wyciągnięcie ręki. Ich siła jest ogromna i mogą zdziałać naprawdę wiele, jeśli tylko zechcemy skorzystać z ich dobrodziejstw. Nie tylko zapobiegają chorobom nowotworowym, ale również potrafią zahamować rozwój raka. Na czym polega ich działanie i w jakich produktach spożywczych ich szukać? Odpowiedź znajdziecie w tekście.

Jeść, Sałatka, Ogórki, ŻywnościRoślinne metabolity wtórne – lekarstwo na raka, które tkwi w naturze

Roślinnymi metabolitami wtórnymi nazywamy substancje bioaktywne, które występują w niskich stężeniach i obecne są wyłącznie w roślinach (oraz krowim mleku). Nie mają funkcji odżywczej, co odróżnia je od białek, tłuszczy, węglowodanów czy witamin. A jednak nie sposób się bez nich obyć. Dla roślin są niezwykle ważne, ponieważ chronią je przed chorobami i atakiem szkodników. Badania naukowe wykazują, że mogą być również nieocenionym wsparciem dla człowieka, między innymi w walce z rakiem. To dlatego obecne są w składzie przeróżnych leków.

Przykład? Allicyna zawarta w czosnku, która ma silne działanie przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze. Jednak szczególną uwagę chciałabym zwrócić na właściwości przeciwnowotworowe roślinnych metabolitów wtórnych. Wiele wskazuje bowiem na to, że zbyt mała ich ilość w codziennej diecie może znacznie zwiększać prawdopodobieństwo powstania raka. Z kolei niektóre z nich mogą nie tylko zapobiegać, ale też wspierać organizm w walce z aktywnym nowotworem. Mają więc znaczenie zarówno dla profilaktyki, jak i leczenia raka.

Zdrowie – Bądź ekspertem własnego zdrowia

 

Czym jest zdrowie? Czy zdrowie to stan naszego ciała, umysłu, ducha, który utrzymuje się sam w dobrej

Jogging, Run, Sport, Jog, Sporty, Race

kondycji czy też należy o niego w sposób intencjonalny i przemyślany  zabiegać?  Co ma największy wpływ na nie i jak dużo o tym wiemy?

Uczymy się w szkołach, kończymy studia, dokształcamy się na różne sposoby. Zajmuje nam to spory kawałek życia. W większości związane jest to z myślą by stać się dobrym specjalistą w danej dziedzinie, która da nam dobrą pracę i poczucie stabilizacji.

Dlaczego stres zwiększa apetyt

Kobieta, Twarz, Znęcanie Się, StresStres i brak wypracowanych umiejętności radzenia sobie z nim często wyzwala zachowania, które prowadzą do nadmiernego poboru energii z pożywieniem. Tabliczka czekolady, pączek lub ciastko mogą chwilowo poprawiać nastrój i sprawiać, że zapomnisz o trudnościach. Jednak taki sposób myślenia bywa niebezpieczną pułapką.

 

Dlaczego jesz pod wpływem stresu?

Chroniczny stres i negatywne emocje pobudzają do podejmowania działań, które pomagają przywrócić zaburzoną równowagę i poprawić nastrój. W takich sytuacjach często nie postępujesz w pełni świadomie, ale kieruje Tobą przede wszystkim intuicja. Wówczas masz ochotę sięgać po jedzenie – Twój organizm może mylić głód z odczuciem stresu. Dlaczego?

Moje początki z kawą

Według najnowszych badań pociąg do picia kawy może być zapisany w genach. Ja z całą pewnością jestem genetycznym kawoszem. Kawa łączy i dzieli. Ma swoich zagorzałych zwolenników i ostrych przeciwników. Jestem pod jej silnym urokiem, chociaż mam świadomość jej licznych wad. Wiem też, że ma również sporo zalet. Cały cymes w tym, aby wiedzieć, jak pić kawę, żeby nie szkodziła. I aby wybierać kawy łagodne dla żołądka, a nie najtańsze marketowe mieszanki. Co zrobić, żeby korzyści z picia kKawa, Cafe, Kawa Mielona, Uziemioneawy przewyższały minusy?

Moje początki z kawą

Międzynarodowy zespół naukowców opublikował na łamach „Scientific Reports” informację, że ludzie, u których występuje mutacja genu PDSS2 piją mniej kawy niż pozostali. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że ja takiej mutacji nie posiadam. Jednak moje początki z kawą były dosyć… zabawne.

Kawę zaczęłam pić całkiem wcześnie, bo już w gimnazjum. Sięgałam po nią najczęściej późno w nocy, kiedy na następny ranek musiałam napisać obszerne wypracowanie, co oczywiście zawsze zostawiałam na ostatnią chwilę. Piłam mocną kawę mieloną, parząc ją po turecku. Tak bardzo mi nie smakowała, że popijałam ją… sokiem marchewkowo-bananowym. Popełniałam niemal wszystkie możliwe błędy i byłam klasycznym przykładem tego, jak nie należy pić kawy. Po rozum do głowy poszłam wiele lat później, ale przecież lepiej późno niż wcale. Teraz jednak wiem, że kawa i zdrowy styl życia wcale się nie wykluczają.

7 zasad skutecznej diety antycellulitowej

 

Cellulit, czyli charakterystyczne pofałdowanie skóry, inaczej „skórka pomarańczowa”, to problem dotykający głównie kobiet (85-98%), co warto podkreślić, również

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie fruit-1357395_1920.jpg

tych szczupłych! Przyczyn jego występowania jest wiele i część z nich jest od nas niezależna (uwarunkowanie genetyczne, zaburzona gospodarka hormonalna, rasa (częściej występuje u kobiet białych niż u Azjatek czy Afroamerykanek)), jednak istotną rolę odgrywają również czynniki zewnętrzne, w tym dieta, na którą jak najbardziej mamy wpływ.

Glutation – najpotężniejszy obrońca Twojego zdrowia!

 

Znalezione obrazy dla zapytania glutationGlutation jest silnym przeciwutleniaczem, który wytwarzany jest w komórkach.

Jest niezwykle ważnym związkiem w naszym ciele, ponieważ pełni szereg ważnych funkcji –m.in. chroni wątrobę, spowalnia procesy starzenia się i przyspiesza regenerację.

Niestety poziom glutationu często jest zredukowany przez nadmierny stres, złe odżywianie czy niedobór snu.

W tym artykule wyjaśniamy, jakie korzyści niesie ze sobą glutation oraz co zrobić, by zwiększyć jego poziom w organizmie.


Olej z ryb – zaczynamy suplementację, czy raczej nie?

 

Olej z ryb zawiera dużą ilość kwasów omega-3Olej z ryb należy do najczęściej kupowanych suplementów diety.

A to wszystko za sprawą kwasów tłuszczowych omega 3 – które wykazują niezwykle korzystny wpływ na zdrowie człowieka.

Jednak o jakich korzyściach mowa? Czy olej z ryb przynosi zauważalne efekty? Zapraszamy do artykułu.

Zdradzimy Ci jakich dodatków unikać w produktach spożywczych!

 

W zasadzie wszyscy, czyli lekarze, dietetycy i naukowcy, jednym głosem twierdzą, iż z roku na rok pojawia się coraz większa ilość osób chorych, dotkniętych przez choroby cywilizacyjne, które są zależne od tego co się spożywa. Konserwanty, barwniki, polepszacze smaku,

Podobny obraz

emulgatory to wszystko znajduje się w zasadzie wszędzie. Prawie każdy produkt posiada jakieś sztuczne dodatki i nie chodzi tutaj jedynie o słodycze, czy jakieś dania, które nie wyglądają na zbyt naturalne. Tego typu produkty dodaje się do płatków śniadaniowych, napojów, serów, wędlin, jogurtów, produktów dla dzieci, ciastek czy wielu innych. Statystyki pokazują, że w ciągu roku jesteśmy w stanie zjeść nawet dwa kilogramy syntetycznych dodatków, które znajdują się w produktach spożywczych.

Naturalne SPA dla stóp!

 

Wakacje. Plaża. Gorący piasek. To chyba jeden z nielicznych momentów, kiedy decydujemy się na chodzenie boso. Na co dzień wydaje nam się to dziwactwem,

Znalezione obrazy dla zapytania chodzic boso

tymczasem taka praktyka niesie wiele korzyści dla zdrowia. W niektórych krajach, jak na przykład w Australii czy Nowej Zelandii, jest nawet nieodłączną częścią kultury i stylu życia.

Jak skutecznie poprawić sen?

 

Sen jest absolutnym fundamentem naszego zdrowia.

Jednakże coraz częściej ludzie skarżą się na bezsenność, nocne wybudzanie oraz ogólną słabą jakość snu.

Znalezione obrazy dla zapytania sen

To z kolei może się wiązać ze zwiększonym ryzykiem chorób serca, otyłością, cukrzycą typu 2, a nawet depresją.

Sztuczne oświetlenie emitujące niebieskie światło może być jednym z powodów, dla którego Twój sen jest zaburzony. Czyni to poprzez zakłócenie rytmu dobowego, który ma kluczowe znaczenie dla zdrowia.

Dlatego dzisiaj sprawdzimy, czy wyeliminować niebieskie światło i pokonać bezsenność.


Naukowe dowody – warto suplementować się witaminą B12

Witamina B12, znana również jako kobalamina, pełni wiele ważnych funkcji w organizmie człowieka.

Wspomaga prawidłowe funkcjonowanie komórek nerwowych i jest potrzebna do tworzenia czerwonych krwinek oraz syntezy DNA. Dodatkowo zmniejsza ryzyko chorób serca, wspiera funkcje umysłowe i zwiększa poziom energii.

W tym artykule przedstawimy korzyści płynące z suplementacji witaminą B12, które są potwierdzone przez naukę.