WIZERUNEK MANAGERA. JAK WYGLĄD POPRAWIA EFEKTYWNOŚĆ?

Znalezione obrazy dla zapytania biznes
Jesteś wizytówką swojej firmy. To, w jaki sposób ludzie Cię odbierają, może być ważną kartą przetargową lub wręcz przeciwnie – przysłowiowym strzałem w stopę. Dobry wygląd dobrze się kojarzy, dlaczego więc tego nie wykorzystać?

Wiedza, know-how, doświadczenie to niezwykle cenny kapitał każdej firmy, ale… Twój wizerunek też ma znaczenie. Potencjalny klient czy kontrahent potrzebuje zaledwie kilku sekund, by po pierwsze dokonać wstępnej oceny Ciebie i Twojego przedsiębiorstwa, po drugie – zainteresować się Twoją ofertą.

To właśnie wizerunek pomoże Ci zaistnieć na rynku i wypracować sobie stabilną pozycję. Wizerunek zewnętrzny nie jest abstrakcją. To wyobrażenie o Twojej firmie i o Tobie. Czy dziś działa na Twoją korzyść? Jakie wyobrażenie, jakie skojarzenia mają klienci, słysząc Twoje nazwisko i nazwę Twojej firmy? Pamiętaj, że „jak Cię widzą, tak Ci płacą”. Czy trzeba dodawać coś jeszcze?

Dlaczego Twój wizerunek jest tak ważny?

Dobry wizerunek, niczym przysłowiowy magnes, przyciąga. Analogicznie – kiepski sprawia, że otoczenie firmy, jej kontrahenci, partnerzy czy klienci znikają. Dowiedz się, jak grać wyglądem, by osiągać swoje cele w biznesie

Podczas rekrutacji. 

Podobny obraz

Sprawdzi się bez wątpienia dobrze skrojony klasyczny garnitur, uszyty na miarę. Podkreśla autorytet osoby, która go nosi, podnosi prestiż firmy. Najlepiej sprawdzi się kolor granatowy.

Podczas motywowania pracowników.  

Pozwól sobie na styl casual i użyj koloru spokoju, a jednocześnie przywództwa i autorytetu, czyli błękitu. Występuje najczęściej na koszulach (w wielu tonacjach) i doskonale sprawdza się w stroju dziennym. Uwaga – czarny co prawda dodaje autorytetu, ale może także zwiększać dystans. Powinien być zarezerwowany raczej na wyjątkowe okazje, biznesowe kolacje oraz bankiety (po godzinie 19.00).

Podczas kontaktów z dostawcami.

Wybierz stonowany, tradycyjny kolor garnituru, np. granat, grafit, ciemny szary. Pamiętaj – ciemny, głęboki granat to król w biznesowej palecie barw.

Podczas kontaktów z odbiorcami.

Podobny obraz

Elegancko zagraj kolorem. Aby podkreślić swój profesjonalizm wybierz granat, grafit lub ciemny szary i połącz go z jasnym i ostrzejszym np. intensywnie niebieską koszulą.

Podczas kontaktów z firmami, które mogą wesprzeć działalność.

Jeśli chcesz wpłynąć na dobrą relację i podkreślić swoją otwartość na merytoryczną dyskusję, załóż ciemnoszary garnitur. W biznesowym dress codzie szarości to najbardziej neutralna paleta barw. Można je zestawiać praktycznie z każdym żywszym kolorem. Użyj również eleganckich, prestiżowych atrybutów np. zegarka czy spinek. Podkreślają niezawodność i profesjonalizm.

Pamiętaj, że dobry wizerunek to wartość, na którą pracujesz przez cały czas, seria konsekwentnych, świadomych wyborów. Dla optymalnych efektów, zarządzanie wizerunkiem i jego monitorowanie powinno wejść Ci w nawyk. Pierwszy krok? Spójrz na siebie i zastanów się, dlaczego w gąszczu innych firm, innych managerów, jesteś niewidoczny. A wtedy znajdziesz odpowiedź na pytanie, jak wyróżnić się na tle konkurencji.

Zrobić doskonałe pierwsze wrażenie (może to dać przed tym ubiorem w konkretnych sytuacjach?)

Wielu mężczyzn ma poczucie zagubienia lub wręcz zakłopotania w sferze wizerunku. Kobiety radzą sobie z tym o wiele łatwiej. Twój ubiór i Twój wizerunek zewnętrzny to w pewien sposób emanacja Twojej siły i energii. To doskonały sposób na dodanie sobie większej pewności siebie w każdej dziedzinie życia. W pracy, w biznesie, w relacjach międzyludzkich, w związku. Z dobrego wizerunku budzi się Twoja odwaga, która przekłada się na Twoje sukcesy zawodowe i biznesowe. Można śmiało powiedzieć, że dzięki temu możesz obudzić w sobie „olbrzyma” i rekina biznesu, który dotychczas był głęboko uśpiony. Kiedy czujesz się dobrze, Twoja energia rośnie i obdarowujesz ją innych. W końcu zamiast przyciągać tylko odpowiednich ludzi dających Ci to „dobre paliwo” zaczynasz przyciągać SUKCES.

I Tego Ci z całego serca życzę…

Podobny obraz

Leave a Reply