Wakacje od suplementacji?

Witamina C Zostaw komentarz

Lato to okres, kiedy mamy łatwy dostęp do witamin prosto z bazaru. Myślimy wtedy, że dostarczamy organizmowi wystarczającej ilości mikro czy makroelementów, zapominamy więc o suplementacji, o której przypominamy sobie wraz z nadejściem jesiennych dni. Przy obecnym stanie powszechnej świadomości prozdrowotnej powinniśmy zdawać sobie sprawę, że pielęgnowanie i dbanie o samopoczucie czy zdrowie to proces CAŁOROCZNY.

W okresie letnim również pojawiają się stany niedoboru składników odżywczych. Każdego dnia organizm ludzki potrzebuje ich około 90-ciu!

Zawartość witamin i składników mineralnych w warzywach i owocach na przestrzeni ostatnich kilku dekad zmniejszyła się m.in. z powodu postępującej degradacji gleb, zastosowaniu różnych technologii szybszego dojrzewania owoców czy warzyw. Według szwajcarskiego badania zawartość witaminy C w truskawkach spadła w ciągu kilku dekad aż o 87%. Dodatkowo obróbka technologiczna żywności obniża w nich zawartość witamin i składników mineralnych. Gotowanie np. warzyw korzeniowych pozbawia je 40% tejże witaminy, a warzyw liściastych aż 70%. Warto pamiętać również, że świeże warzywa między zbiorem, a spożyciem tracą do 40% witaminy C. Straty są również znaczące podczas przygotowywania sałatek – już samo rozdrabnianie warzyw i owoców przyspiesza utlenianie tej witaminy -przechowywanie np. sałatki z kapusty przez 2 godziny pozbawia jej aż o 50%! Z kolei przetrzymywanie plasterków ogórków przez godzinę, zmniejsza zawartość witaminy C o 30%! Zwiędnięte, uszkodzone warzywa, zbyt dokładnie myte (szorowane), przechowywane w temperaturze wyższej niż 4–5 ⁰C również tracą znaczną ilość witaminy C. To samo dzieje się, gdy drobno pokrojone jarzyny wystawione są przez dłuższy czas na działanie powietrza i światła. Bezwzględnie dla tejże witaminy najlepiej, jest zjadać surowe owoce i warzywa bądź też gotować je krótko, w małej ilości wody lub na parze oraz spożywać niezwłocznie po przygotowaniu.

Każdy powinien zwracać uwagę na odpowiednią podaż witamin nawet podczas wakacji! Dodatkowo pod koniec lata warto zacząć przygotowywać nasze organizmy (w tym dzieci) na chłodniejsze miesiące, przyjmując zwiększone ilości składników aktywnych.

Witaminę C powinniśmy dostarczać organizmowi przez cały rok. Jej podaż jest szczególnie istotna w okresie letnim, gdy intensywnie korzystamy z promieni słonecznych.

Najlepsza witamina C – www.kolagen.pl/p78,witamina-c.html

Co sprawia, że ​​witamina C jest tak wyjątkowa? Jeden z najwybitniejszych specjalistów żywieniowych z Wielkiej Brytanii, Jacqueline Newson, jasno wypunktowuje korzyści płynące ze spożywania tego wspaniałego przeciwutleniacza. Prawdą powszechnie wiadomą jest fakt, że witamina C ma dobroczynne działanie na nasz układ odpornościowy, zapobiega przeziębieniu i grypie. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę z tego, jak równie ważna jest suplementacja witaminą C w miesiącach letnich. Witamina ta ma właściwości przeciwutleniające, które zapobiegają wszelkim uszkodzeniom komórek wywołanym przez toksyny takie jak palenie tytoniu, zanieczyszczenia środowiska i nadmiar słońca. Ten sprytny przeciwutleniacz ma także zdolność regeneracji innych przeciwutleniaczy, jak witamina E, która stanowi dodatkową barierę ochronną dla skóry. Witamina C będzie idealnym „opatrunkiem” w chwili, gdy Twoja skóra ulegnie poparzeniu słonecznemu lub zostanie zaatakowana przez komary. Ma niesamowite zdolności przyspieszające proces gojenia i pomaga w zapobieganiu niebezpiecznym konsekwencjom długoterminowego narażenia na ekspozycję słoneczną, co potencjalnie może prowadzić do raka skóry.

Warto też zaoferować witaminę C w wyższych dawkach osobom o osłabionej odporności. Badania wykazują, że przyjmowanie witaminy C każdego dnia może znacząco zredukować poziom histaminy (substancji wywołującej przykre objawy alergii np. uciążliwy katar) w organizmie. Alergicy uczuleni na pyłki traw, pokrzywy, bylicy, jak również zarodniki grzybów pleśniowych: Cladosporium, Alternaria powinni mieć się na baczności, bowiem w okresie letnim występują ich bardzo wysokie stężenia.

Jak to działa? Witamina C ma zasadnicze znaczenie dla syntezy kolagenu, który jest jednym z najbardziej obficie występujących białek w organizmie, stanowiącym istotny składnik tkanki łącznej, która utrzymuje naszą skórę „razem”, jak również znaczną część stawów, chrząstek, zębów, naczyń krwionośnych, kości, oczu czy serca. Witamina C jest szczególnie ważna, ponieważ aktywuje enzymy niezbędne do zainicjowania reakcji tworzących kolagen w organizmie. Poprawia konsystencję skóry, dzięki temu, że kolagen jest odpowiedzialny za elastyczność skóry, zapewnia odpowiednią strukturę naczyń krwionośnych, umożliwiających przenikanie tlenu, wody i innych składników odżywczych do skóry, utrzymując tak bardzo pożądany stan młodzieńczej, zdrowo wyglądającej, o nieodpartym blasku skóry. Jednym z widocznych skutków niedoboru witaminy C jest suchość i matowość skóry, która wraz z upływającym czasem, zaczyna tracić jej jędrność i zdrowy koloryt.

Witamina C. Naturalnie!

Witamina C C-olway jest produktem bezkompromisowym. Zawiera po prostu dwa ekstrakty roślinne i nic więcej, poza jedynie niezbędną ilością substancji przeciwzbrylającej (również pochodzenia naturalnego), bez której nie można byłoby ich zakapsułkować. Zrezygnowaliśmy z dodania askorbinianów mineralnych i jakichkolwiek innych form dodatkowych witaminy C, gdyż takie połączenia, choć chętnie stosowane przez wytwórców witamin – nie występują w naturze. Zrezygnowaliśmy z dodania do składu kapsułki kompleksów bioflawonoidowych, gdyż takie połączenia również nie występują w naturze.

Zielona gryka i cytrusy zawierają wystarczającą ilość flawonoidów w połączeniach naturalnych z witaminą. Zrezygnowaliśmy z tańszej formy tabletkowania preparatu, gdyż wymuszałoby to dodanie substancji, jakie nie występują obok witaminy C w naturze. Ekstrakty roślin zawierających witaminę C, nawet tych roślin, które cechuje jej wysoka zawartość procentowa, charakteryzuje to, że potrzebna jest duża ich masa, aby dała w produkcie końcowym efektywnie dużą dawkę czystej witaminy. Dlatego wytwórcy posiłkują się również kwasem askorbinowym, który jest poza tym komponentem bardzo tanim. Nasz wybór padł na ekstrakty gryki i gorzkiej pomarańczy więc także dlatego, że zawierają one relatywnie bardzo dużo witaminy C (ponad 40%). Inaczej mówiąc, należą do rekordzistów wydajności efektywnej ekstrakcji. Pozwoliło to skomponować kapsułkę zawierającą wyłącznie witaminę naturalną, bioorganiczną o relatywnie dużej dozie samej, czystej witaminy. Powstał produkt unikalny i w tym względzie w skali europejskiej.

Naturalną witaminę C zamówisz: www.kolagen.pl/p78,witamina-c-c-olway.html

Zostaw komentarz

WP Theme & Icons autorstwa N.Design Studio. Spolszczenie: Adam Klimowski.
RSS wpisów RSS komentarzy Zaloguj się
Polityka cookies