Jak wstawać rano?

Ranne wstawanie. Jak wstać o 4 rano, 5 rano, 6 rano..? Jak wstać rano bez problemu..? No właśnie JAK?

Lekarze twierdzą, że najlepiej funkcjonujemy, gdy dostosowujemy się do naturalnego rytmu dobowego. To znaczy, że warto dla zdrowia i lepszego samopoczucia wstawać razem ze słońcem. Ale przecież nie każdy z nas jest rannym ptaszkiem! Nie szkodzi, w kilka tygodni można przystosować organizm do nowego rytmu.

Jak wstać rano bez problemu

Jak wstać rano bez problemu? Oto 5 sposobów:

1. Relaks przed snem.

Jeśli późno kładziesz się spać, wstanie o świcie może być trudne. Dlatego stopniowo staraj się zasypiać coraz wcześniej. Pomoże w tym uspokojenie ciała i psychiki. Nie przeprowadzaj wieczorem trudnych rozmów, które mogą Cię zdenerwować.

Odłóż godzinę przed snem telefon na bok, za to sięgnij po książkę – dowiedzono, że już 6 minut czytania obniża stres o prawie 70 procent. Możesz też posłuchać muzyki lub poleżeć w spokoju, skupiając tylko na oddechu.

2. Odpowiednia dieta.

Zwróć uwagę na to, co jesz na kolację. Ostatni posiłek spożywaj najpóźniej 2 godziny przed snem, niech będzie lekkostrawny. Ostatnią kawę najlepiej wypić maksymalnie 3-4 godziny przed nocnym wypoczynkiem. unikaj alkoholu – może wydawać się, że jest dobry na sen, ale tak naprawdę zaburza jego cykle i uniemożliwia właściwą regenerację.

3. Miłe rozbudzenie.

Zacznij od ustawienia przyjemnego budzika – nie chcesz, aby sygnał był głośny czy zbyt nachalny? Ustaw ulubioną piosenkę, która będzie zwiększała głośność, w miarę zaawansowania tekstu.

Tak naprawdę zastanów się, co rano sprawi Ci przyjemność..? Może być to specjalny odgłos lub głos ukochanej osoby; początek filmu; posłuchanie ulubionej muzyki/piosenki albo zrobienie pysznego omleta na śniadanie. Może to być przytulenie, odpowiednia sentencja..

Gdy wiesz, że coś miłego rano Cię spotka, chętniej wstaniesz.

Jak wstać rano bez problemu

Jak wstać rano bez problemu?
Następne sposoby..

4. Dzienne światło.

To najistotniejszy czynnik wpływający na rytm dobowy. W ciągu dnia dbaj o ekspozycję na światło – rozsuń w domu zasłony, idź na spacer. Wieczorem zaczyna się produkcja melatoniny w organizmie = hormonu ułatwiającego zasypianie. Warto zadbać o przyciemnienie w sypialni.

5. Stały harmonogram.

Staraj się doprowadzić do sytuacji, aby kłaść i wstawać o tej samej porze bez względu na dzień tygodnia. Organizm lubi powtarzalność. Warto też jeść o stałych godzinach.

Można nauczyć się wcześnie zaczynać dzień i czuć się z tym dobrze. To kwestia wprowadzenia kilku nawyków.

Zastanów się, co może pozytywnie wpłynąć na Twój nastrój po przebudzeniu. Może kubek gorącej kawy albo poczytanie ulubionego magazynu? A może wzięcie psa ze schroniska, pomoże Ci w rannym wstawaniu..?

Drobne przyjemności o poranku będą motywacją do wstawania z łóżka i dobrze nastawią nas na dzień.

Podziel się opinią, co u Ciebie pomaga – jak wstać rano bez problemu?

O autorce

Milena Chorążewska - Bloggerka, pasjonatka zdrowego stylu życia. Założyła bloga, aby dzielić się swoją pasją. Jej 7 letnie doświadczenie w zakresie medycyny naturalnej pomaga jej rozwijać projekt Adelia.

Napisz komentarz