Demencja – Jak zmniejszyć jej ryzyko?

Demencja. Nie jest nieuniknioną konsekwencją starości. Demencja – Jak zmniejszyć jej ryzyko? Przede wszystkim dieta, suplementy diety i ruch mogą jej zapobiec.

Z wiekiem mózg wolniej przyswaja i przetwarza informacje. Jednak większe doświadczenie życiowe sprawia, że nie przeszkadza to w normalnym funkcjonowaniu i zdobywaniu wiedzy. Kondycja mózgu zależy od zdrowia całego ciała. Zwłaszcza układu krążenia i nerwowego.

Demencja – Jak zmniejszyć jej ryzyko?

Systematyczny ruch to podstawa

Sprawnego działania obu tych układów. Według Światowej Organizacji Zdrowia wystarczy 150 minut umiarkowanego wysiłku tygodniowo, aby funkcjonowały, jak należy – 3-4 razy w tygodniu wykonuj ćwiczenia dostosowane do swoich możliwości. Najlepsze będą spacery szybkim krokiem, bo szare komórki potrzebują tlenu. Jeśli nie możesz wyjść, gimnastykuj się w domu.

.

Demencja – Jak zmniejszyć jej ryzyko? Nakarm mózg

Dostarczaj mu w posiłkach składniki potrzebne do wytwarzania nowych połączeń neuronalnych. Są to m.in.

  • KWASY TŁUSZCZOWE omega-3. Ich niedobór prowadzi do osłabienia pamięci nawet u młodych ludzi. Najwięcej mega-3 jest w morskich, migdałach, olejach roślinnych, migdałach, orzechach i awokado.
  • LECYTYNA – zawiera ją każda komórka organizmu. Związek ten jest szczególnie ważny dla mózgu i układu nerwowego, ponieważ chroni tzw. osłonkę mielinową włókien nerwowych. Najwięcej jest go w żółtkach jaj, oleju rzepakowym, ziarnach słonecznika, soi oraz w rybach morskich.
  • CUKIER – jest paliwem dla mózgu, ale nie ten z cukiernicy i słodyczy. Dostarczaj mu cukru pochodzącego z razowego pieczywa, kasz, pełnoziarnistych płatków. Tylko taki karmi mózg. Poza tym produkty te zawierają witaminy z grupy B ważne dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego.
  • BIAŁKO – to bardzo ważny składnik diety dla mózgu. Dzięki białku powstają nowe połączenia między neuronami, ułatwiające uczenie się i zapamiętywanie. Musi to być jednak pełnowartościowe biało, zawierające wszystkie aminokwasy.
    Odpowiada ono za przekaz pamięci krótkotrwałej do długotrwałej. Dzięki temu tak łatwo nie zapominamy nazwisk, twarzy, zdarzeń… Pełnowartościowe białko zawierają ryby i mięso oraz niektóre produkty roślinne (ziarna sezamu, fasola, groch, migdały).
  • CYNK – zapobiega demencji, ponieważ uczestniczy w przewodzeniu impulsów między komórkami nerwowymi. Jest w owocach morza, pieczarkach, czosnku,  cebuli, pestkach dyni.
  • MAGNEZ – nie tylko chroni przed utratą pamięci, ale także odwraca zmiany degeneracyjne zachodzące w mózgu w wyniku demencji lub choroby. Alzheimera. Dużo magnezu zawierają: kasza gryczana, kakao, orzechy i pestki z dyni.

Trenuj szare komórki

Na powstawanie nowych połączeń nerwowych dobrze wpływają:

  • rozwiązywanie krzyżówek wymagających poszukiwania informacji, nowych słów;
  • uczenie się języków obcych;
  • zmiana rutynowych zachowań, np. mycie zębów rysowanie, mieszanie w garnku lewą ręką (gdy jesteś praworęczna);
  • specjalne gry komputerowe;
  • częste spotkania i rozmowy z ludźmi (samotność otępia).

Wspomóż mózg ziołami

  1. Kozieradka – wspomaga regenerację komórek nerwowych i powstawania połączeń między nimi. Obniża też poziom cholesterolu. Zmielone ziarna można dodawać do sałatek, zup, posypywać nimi kanapki.
  2. Rumianek i melisa – korzystnie wpływają na pamięć dzięki łagodzeniu stresu. Pij szklankę rumianku rano, a melisy przed snem.
  3. Miłorząb japoński – poprawia krążenie mózgowe. Można pić herbatkę z tej rośliny (2 szklanki dziennie) lub zażywać w postaci tabletek.

Demencja – Jak zmniejszyć jej ryzyko? Zastosuj odpowiednie suplementy

COLGENIUM COLOCO PRP® + WIT. B6 – nowy produkt wśród suplementów diety COLWAY. –>>>> www.kolagen.pl/p344,colgenium.html

Światowa sensacja – kolostrynina – wraca do swych źródeł w zastrzeżonej formule polipeptydu wysokoprolinowego COLOCO PRP® izolowanego z siary, zwanej w Polsce od wieków młodziwem. Powszechnie wiadomo, iż pierwszy pokarm wszystkich ssaków: colostrum – skrywa też jedną z tajemnic natury: przekazanie potomstwu zdolności wykształcania odporności nieswoistej. Bezcennego daru dla dziecka od karmiącej matki.

COLOCO PRP® jest ekstraktem siary i jej najcenniejszą frakcją białkową, o właściwościach zbadanych klinicznie.

Colgenium – Strażnik Twojej pamięci i koncentracji Produkt wzbogacono działającą synergicznie z kolostryniną – witaminą B6, która wspomaga syntezę cystein i produkcję krwinek RBC oraz wspiera układ odpornościowy i nerwowy.

–>>>> www.kolagen.pl/p344,colgenium.html 

__________________________
Przekonanie, że z wiekiem pamięć musi słabnąć, bo mózg przestaje wytwarzać nowe połączenia nerwowe, to mit. Nie przestaje! A trening szarych komórek, suplementy, aktywny tryb życia i zdrowe jedzenie pobudzają ten proces.

O autorce

Milena Chorążewska - Bloggerka, pasjonatka zdrowego stylu życia. Założyła bloga, aby dzielić się swoją pasją. Jej 7 letnie doświadczenie w zakresie medycyny naturalnej pomaga jej rozwijać projekt Adelia.

Napisz komentarz