fbpx

Włosy wypadają.. ! Pomocy!

wypadanie włosów, tracisz włosyTracisz włosy? Codziennie widzisz mnóstwo włosów na poduszce? Spróbuj wzmocnić je od środka!

Koniecznie dostarcz witamin, minerałów oraz kwasów omega 3 plus odpowiedni szampon.

Z wiekiem ich kondycja słabnie. Stają się cieńsze, suche i bardziej łamliwe. Możesz spowolnić ten proces, jeśli w Twojej diecie nie zabraknie składników, których włosy potrzebują.

Abyś mogła jak najdłużej cieszyć się mocnymi, sprężystymi włosami, powinnaś większą uwagę zwracać na to, co jesz.

Im bardziej urozmaicone są Twoje posiłki, tym więcej potrzebnych składników dostarczysz włosom. Korzystaj z obfitości warzyw oraz owoców i włącz je do każdego posiłku, a także nie zapomnij o suplementach diety.

Jeżeli chodzi o szampon to szczerze polecam Szampon zagęszczający włosy (klik), który sama stosuje po ciąży. Przy moim koszmarze z włosami, jedynie ten szampon mi zdecydowanie pomógł.

Czego brakuje dla Twoich włosów?

Keratyna

Jest głównym składnikiem budulcem włosa. Białkiem złożonym m.in. z siarki, którą zapewnia mu wytrzymałość i zapobiega łamliwości.

  • Najwięcej siarki znajduje się w mięsie, jajkach i przetworach mlecznych. Dobrym źródłem są też:surowa cebula, czosnek, rzeżucha, rzodkiewka, rzepa, kalafior oraz owies i groch.
  • Z cebuli możesz przygotować maseczkę wzmacniającą włosy. Ugotuj warzywo na miękko, zmiksuj, nałóż na głowę i przykryj foliowym czepkiem oraz ręcznikiem. Zmyj po około 30 minutach.

Kwasy omega-3

Dbają o prawidłową budowę mieszków i łodyg włosów. Poprawiają elastyczność skóry głowy i wzmacniają cebulki. Mają też inną cenną dla kobiet właściwość – hamują działanie testosteronu odpowiedzialnego za łysienie. Poziom tego hormonu rośnie po menopauzie, dlatego wtedy najczęściej nasila się wypadanie włosów.

  • Jednym z najlepszych źródeł kwasów omega-3 są nasiona lnu oraz wytwarzany z nich olej. Codziennie jedz łyżkę lub dwie świeżo zmielonych ziaren albo tłoczonego na zimno oleju.
  • Bogate w kwasy omega-3 są również inne oleje: z kiełków pszenicy, rzepakowy, sezamowy, konopny, z orzechów włoskich. Już 2 łyżki zaspokoją dziennie zapotrzebowanie organizmu na ten składnik.
  • Sięgnij tez po tłuste ryby – śledzie, halibuty, łososie dorsze, makrele i sardynki.

Witaminy

Szczególnie ważna jest biotyna (nazywana też witaminą H lub B7). Nawet niewielki niedobór tego składnika powoduje wypadanie włosów. Istotne są też pozostałe witaminy z grupy B, które pobudzają komórki do wytwarzania keratyny.

  • W biotynie najbogatsze są orzechy (włoskie, pistacjowe, brazylijskie, makadamia). Dużo jest jej w nasionach słonecznika, żółtkach jaj i brązowym ryżu.
  • Pozostałe witaminy z grupy B znajdziesz w ziarnach zbóż, ciemnym ryżu i makaronach. Zawierają je też zielone warzywa (brokuły, sałatę i jarmuż).

Minerały

Cynk, magnez, wapń, potas i fosfor mają korzystny wpływ na kondycję całego organizmu, także włosów i skóry głowy.

  • Cynku szukaj w pestkach dyni, zarodkach pszennych i sezamie. W magnez obfitują orzechy, kakao i banany. Potasu najwięcej jest w suszonych owocach i pomidorach, a fosforu w jajkach, rybach i podrobach.

Ważna pielęgnacja włosów

Farbowanie, suszenie gorącym powietrzem i częste stosowanie prostownicy lub lokówki osłabia włosy. Nie nakładaj farby częściej niż raz w miesiącu. Susz włosy letnim strumieniem powietrza lub pozwól im wyschnąć naturalnie. Zrezygnuj z prostownicy.

Myj głowę łagodnymi szamponami, np. dla dzieci, i nie częściej niż 2-3 razy w tygodniu. Czym częściej będziesz myć włosy, tym będzie się wytwarzać większa ilość sebum. Codziennie mycie zaburza mikroflorę skóry, co sprzyja wypadaniu też włosów. Jeżeli chodzi o szampon to szczerze polecam Szampon zagęszczający włosy (klik), który sama stosuje po ciąży. Przy moim koszmarze z włosami, jedynie ten szampon mi zdecydowanie pomógł.

Do ostatniego płukania dodaj trochę soku z cytryny lub octu jabłkowego. Nadadzą włosom połysk i przywrócą prawidłowe pH skóry.

Nadmierne wypadanie włosów może mieć związek z chorobą..

Zdrowy człowiek traci średnio od 50 do 100 włosów dziennie. To naturalny proces – na ich miejscu wyrastają nowe. Niepokoić powinno, gdy wypada więcej włosów niż odrasta. Wtedy należy wybrać się do dermatologa, który przeprowadzi dokładny wywiad, oceni stan skóry głowy i określi przyczynę problemu po wnikliwych badaniach.

U kobiet problem może być związany m.in. z zaburzeniami hormonalnymi, z różnego rodzaju infekcjami, cukrzycą, depresją, anemią lub niedomaganiem wątroby. Stan włosów może pogarszać się stopniowo u osób cierpiących na choroby przewlekłe, np. niedoczynność lub nadczynność tarczycy.

Powodem ich osłabienia bywają również leki przyjmowane w chorobach przewlekłych, np. przeciwłuszczycowych, zmniejszające krzepliwość krwi, oraz preparaty hormonalne.

O autorce

Milena Chorążewska - Bloggerka, pasjonatka zdrowego stylu życia. Założyła bloga, aby dzielić się swoją pasją. Jej 7 letnie doświadczenie w zakresie medycyny naturalnej pomaga jej rozwijać projekt Adelia.

Napisz komentarz