Co mają wspólnego jajka i włosy?

eggIle to razy, gdy tylko zauważamy problem z naszymi włosami (czy to wypadanie, rozdwojenie końcówek itp), biegniemy do najbliższej apteki bądź drogerii, by kupić kosmetyk, który ten problem ma rozwiązać… Przyczyny naszych problemów z włosami często bywają dość błahe – np. brakuje jakiegoś mikro- czy makroelementu. Te wszystkie odżywki do włosów są właśnie po to, by dostarczyć naszym włosom cennych substancji, bez których nie mogą prawidłowo rosnąć.

Niedobory można uzupełnić inaczej

Najlepszym i chyba najprostszym sposobem na uzupełnienie niedoborów jest odpowiednia dieta, ukierunkowana właśnie na „załatanie” tychże niedoborów.

Pokarmem, stanowiącym naturalną odżywkę dla włosów jest żółtko jaja – rezerwuar siarki, budulca keratyny – podstawowego białka naszych włosów. Keratynocyty (komórki produkujące keratynę) nie stworzą solidnego włosa, jeżeli nie będą miały pod ręką wszystkich cegiełek (substancji) potrzebnych do jego budowy.

Tak swoją drogą – nie wiesz zapewne, że Kolagen stymuluje pracę keratynocytów (włosy to również kolagen, tylko na wczesnym etapie „ewolucji”).

Zwykle siarka kojarzy się z czymś złym, substancją, której należy unikać. Okazuje się, że jest wprost przeciwnie. Ma niezwykle pozytywny wpływ na nasze stawy, skórę, włosy, paznokcie itp. Bez siarki nasze włosy stają się twarde, matowe, mało sprężyste, a nawet wypadają. To siarce włos zawdzięcza również swój piękny połysk.

 

Co z cholesterolem?

Dr Siergiej Batieczko, w swojej książce „Kolagen. Nowa Strategia Zachowania Zdrowia i Przedłużenia Młodości.” wspomina, że osoby zdrowe, unikające cukru, nie muszą obawiać się jedzenia żółtek jaj. Bez cukrów prostych nie podniosą one nikomu cholesterolu.

Pamiętajmy – żółtka mają dużo cholesterolu, ale po ich zjedzeniu (w umiarze) nie wzrośnie jego poziom w naszym ustroju. Jest on przede wszystkim produkowany przez wątrobę, a nie dostarczany z zewnątrz! Żółtka do tego zawierają lecytynę, która zapobiega odkładaniu się cholesterolu w naczyniach krwionośnych.

Jajka, poza siarką i lecytyną są bogate w wiele innych cennych substancji.  Zawierają niemal wszystkie witaminy, mają dużo cynku, wapnia, fosforu i żelaza. Skład aminokwasowy jajka jest uważany za wzorcowy. Jeżeli tylko nie ma żadnych przeciwwskazań, jedzenie umiarkowanej ilości jajek, przy zadbaniu o odpowiednią ilość tłuszczy nienasyconych, wyjdzie na dobre.

 

———————————————

Mam do Ciebie prośbę – jeżeli artykuł wydał się Tobie ciekawy, proszę kliknij przycisk „Lubię to, na górze wpisu, tuż pod tematem artykułu. Pomoże mi to dotrzeć do większej liczby osób.

Możesz również udostępnić go znajomym na Facebooku i polubić mojego Fanpage’a 🙂

1 Comment

  • Ani
    Posted 1 20:33 0Likes

    Krótko i na temat:)

Leave a Reply