Atelokolagen Colway

atelokolagenDzisiaj przedstawiam artykuł profesora Prof. Andrzeja Głowackiego na temat Atelokolagenu Colway

„Studium dobrych praktyk – Atelokolagen Colway

Colway to polska firma kosmetyczna, działająca na rynku od jedenastu lat. Tym, co wyróżnia Colway na rynku, jest poszukiwanie unikatowych rozwiązań biochemicznych i biotechnologicznych o lokalnym, polskim pochodzeniu. Idea ta towarzyszy założycielom firmy od samego początku. To właśnie kolagen pozyskiwany ze skór rybich, wielki wynalazek polskiej nauki został w 2004 roku podniesiony do rangi sztandarowego produktu firmy, produktu, od którego wszystko się zaczęło.

Kolageny Colway to substancje, „żywe”, aktywne biologicznie, o opatentowanych formułach i udowodnionej naukowo skuteczności w walce z przyczynami starzenia się skóry. Wszystko to stanowi o potencjale rynkowym produktów Colway, będących w swej istocie eliksirami młodości na miarę XXI wieku.

Atelokolagen to kolejny z serii żeli kolagenowych o działaniu anti-age, pomyślany jako hit rynkowy. Produkt ten otrzymał wyróżnione miejsce w ofercie firmy, ponieważ jego udoskonalona względem poprzednich rozwiązań biotechnologicznych formuła przenosi doświadczenia konsumenckie znane użytkownikom wcześniejszych produktów na wyższy poziom. Pomysł na produkt, który znalazł doskonałe odzwierciedlenie we wzornictwie, czyni z niego przykład prawdziwego „dzieła sztuki użytkowej”.

atelokolagenFot. Ikonografia produktu, źródło ilustracji: www.kokazone.com

  1. Atelokolagen, jako archetyp eliksiru młodości

Ludzkość od wieków poszukuje sekretu nieśmiertelności, wiecznej młodości, owego kamienia filozoficznego. Pierwszymi poszukiwaczami tego sekretu byli alchemicy. Alchemia podobnie jak dzisiejsza ideologia lifestylu/stylu życia rozwijała się na styku kultury materialnej i kultury duchowej – z jednej strony była drogą do pozyskania „alchemicznego złota”, substancji uzdrawiającej ciało, przywracającej młodość. Tę gałąź uznaje się współcześnie za prechemię. Z drugiej strony celem zabiegów alchemicznych było uduchowienie ciała. To szczególne podejście do własnego ciała, ciała jako źródła mocy duchowej, charakterystyczne dla wielu filozofii dalekiego wschodu, znajduje swoje odzwierciedlenie w azjatyckiej kulturze piękna do dziś. W doktrynie hinduskiej złoto jest „mineralnym światłem”. Według alchemika Michaela Meiera złoto jest obrazem światła słonecznego, a więc również boskiej intencji. Złoto symbolizuje wszystko, co wyższe, gloryfikację.

Wszystko, co złote bądź ze złota sporządzone, pragnie poniekąd przekazać tę wyższość własnej funkcji użytkowej. Nie inaczej jest w przypadku Atelokolagenu Colway. Złote opakowanie, złota butelka, złota helisa zanurzona w idealnie przeźroczystym hydrożelu…

  1. Atelokolagen, jako symbol doskonałości

Model helisy kolagenowej usytuowany wzdłuż pionowej osi butelki posiada swoją wartość symboliczną, łatwo rozpoznawalną dla każdego użytkownika produktów Colway i łatwo zapamiętywaną dla każdego nowego potencjalnego konsumenta. Złota helisa to symbol kolagenu jako substancji kosmetycznej, występującej w serii „tradycyjnych”, naturalnych kolagenów Colway właśnie w chemicznej postaci potrójnej helisy. Pod względem wyglądu „helisa kolagenowa” jest bardzo podobna do spirali człowieczego DNA, co natychmiastowo wywołuje skojarzenia biologiczne. Ponad to spirala to symbol doskonałości i piękna (spirala Fibonacciego), a zarazem fraktalnego ładu, który rządzi światem materialnym.

  1. Atelokolagen, jako materialny atrybut kobiecości

Atelokolagen to produkt zaprojektowany przez kobiety – biochemiczki i wizjonerki – z myślą o kobietach. Jednak stylistyczny walor wykorzystania złotej helisy kolagenowej nie jest, ot, tylko dekoracyjną, polimerową atrapą. Helisa ta stanowi integralną część produktu. Została bowiem skonstruowana z trzech rodzajów kolagenu, elastyny i niejonowanego złota i zużywa się w miarę użytkowania produktu, co stanowi przykład biodesignu wysokiej próby. Największym wyzwaniem dla producenta było wprowadzenie atelokolagenu w takiej właśnie formie do produkcji seryjnej. Pod względem użytkowym produkt ten jest dla producenta ogromnym wyzwaniem w zakresie konfekcjonowania i aplikacji. Przy produkcji seryjnej w sporej części butelek z kolagenem atelo zostawał mały pęcherzyk powietrza, który pod wpływem ruchu przemieszczał się wewnątrz butelki, uszkadzając złote spirale. Przy silnych wstrząsach potrafił całkowicie je zniszczyć, rujnując spektakularny zamysł projektowy.

To właśnie przezwyciężenie tego problemu natury technicznej zadecyduje o sukcesie rynkowym, do którego, m. in. z racji swojej bogatej ikonografii, produkt posiada wszelkie predyspozycje. „

O Autorze:

Andrzej Głowacki – Profesor, wykładowca w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Jest autorem i projektantem serii książek, aplikacji mobilnych oraz gadżetów czytelniczych wydawanych pod wspólnym tytułem „Archetyptura” od 2009 roku. Eksperymentuje z e-literaturą i interfejsem nowoczesnej literatury, prowadzi warsztaty kreatywne i czytelnicze wciągając swoich czytelników w proces tworzenia książki. W latach 90. pracował jako projektant wnętrz i elementów wyposażenia wnętrz, eksperymentując z „metalowymi” wnętrzami i meblami. Jako artysta wizualny i ekspert współpracuje z firmą Microsoft. Jest członkiem jury elitarnego konkursu Microsoft Imagine Cup skierowanego do programistów i wizjonerów. We współpracy z Microsoftem prowadzi również multidyscyplinarne koło projektowania aplikacji mobilnych na krakowskiej ASP.

Pełni funkcję redaktora naczelnego w czasopiśmie naukowym CyberEmpathy poświęconym komunikacji wizualnej i nowym mediom.

Źródło artykułu: http://projekt-wbz.com.pl/a/217,atelokolagen-colway-emblematyczna-moc-produktu


Więcej szczegółów o produkcie znajdziesz na stronie:  http://www.kolagen.pl/p128,atelokolagen.html

 

Leave a Reply