7 Substancji, Które Mogą Zmniejszyć Twoje Zmarszczki

Dieta Zostaw komentarz

Nie ma chyba na świecie kobiety, która przyzna się, że lubi swoje zmarszczki. To one są pierwszą oznaką starzenia się. I choć starzenie się mamy wpisane w geny, to możemy skutecznie oszukać upływ czasu i zahamować, a nawet cofnąć nasze zmarszczki.

Wielkie koncerny wydają co roku ogromne kwoty na badania nad eliksirami młodości – mniej lub bardziej skutecznymi. Możemy jednak wspomóc się metodami mniej obciążającymi domowy budżet, a przy tym bardziej naturalnymi.

Czytaj dalej, a poznasz 7 substancji, które dostarczane regularnie podziałają odmładzająco na Twoją skórę. Być może będziesz baczniej ich wypatrywać, gdy kolejny raz wybierzesz się na zakupy 😉 Oto one:

 

1. Nie Każdy Tłuszcz Taki Zły, Jak Go Malują

Kwasy tłuszczowe Omega3 są ostatnio popularne ze względu na fakt, że poprawiają pamięć i obniżają poziom złego cholesterolu. Nie każdy jednak wie, że przyspieszają także regenerację skóry – chronią ją przed
promieniowaniem UV, które niszczy budujące skórę włókna kolagenu. Utrzymują odpowiednie nawilżenie, zmniejszają podrażnienia i obrzęki.

Znajdziesz je m.in. w świeżych rybach (makrela, śledź, łosoś), ale też orzechach włoskich, siemieniu lnianym czy tłoczonych na zimno olejach: rzepakowym czy też lnianym (ważne – spożywamy je na surowo).

 

2. Czekolada Może Wyjść Ci Na Zdrowie

Flawonoidy – te roślinne związki regulują poziom glukozy we krwi, zmniejszają nasilenie stanów zapalnych, a nawet zmniejszają prawdopodobieństwo wystąpienia nowotworu. Jeżeli chodzi o stan skóry – poprawiają one przepływ krwi do jej tkanek oraz poprawiają jej nawilżenie. Mają silne działanie antyoksydacyjne – niwelują wolne rodniki – główną przyczynę starzenia.

Flawonoidy znajdziesz m.in. w owocach, czerwonych i czarnych warzywach, a nawet w winie czy gorzkiej (!) czekoladzie.

Tylko Gorzka Czekolada

3. Dam Ci Cynk

Cynk to istotny mikroelement, który wspomaga m.in zwalczanie infekcji i gojenie się ran. Przyspiesza regenerację komórek w skórze i nie tylko. Odpowiada też za utrzymanie koloru włosów – wystarczy miesiąc bez spożywania cynku, by każde nowe zmartwienie dodało nam siwych włosów…

Gdzie znajdziesz cynk? W ostrygach, pestkach dyni, kiełkach i otrębach z pszenicy, żółtkach jaj, cielęcinie.

 

4. Pomidory Na Zdrowie!

Likopen to kolejny silny antyoksydant, niszczący wolne rodniki, okradające nasze komórki z młodości 😉

Jego źródłem są pomidory. Co ciekawe najlepsze są te przetworzone na przeciery. Obróbka pomidorów zwiększa koncentrację likopenu.

pomidor

5. Poznaj Bogate Źródła Selenu.

Selen – trudno o ten śladowy pierwiastek w typowo polskiej diecie. A szkoda, bo ma pełni on wiele istotnych funkcji w naszych ciałach. Wspomaga m.in. usuwanie toksyn z organizmu, ma silne właściwości antyoksydacyjne, chroni nasze włókna kolagenowe. Spowalnia procesy starzenia się tkanek i pomaga w utrzymaniu ich elastyczności.

Do najlepiej przyswajalnych źródeł selenu należą algi morskie (być może dlatego Japończycy tak dobrze się trzymają do późnych lat 😉 ). Ale znajdziemy go też w skorupiakach, mięsie, nabiale czy też w zbożach.

 

6. Najpopularniejsza Witamina i Jej Nieznane Funkcje

Witamina C – ma wiele niezwykłych zastosowań, ale tu skupimy się na młodości 🙂 Witamina C jest niezwykle istotna w procesach kolagenogenezy (tworzenia kolagenu) – bez niej ustają procesy tworzenia
kolagenu, a tym samym tkanki łącznej. Poważnym objawem jej niedoborów jest szkorbut – skutek rozpadu tkanki łącznej w naszych ciałach. Witamina C wyłapuje też siejące spustoszenie w naszych ciałach wolne rodniki.

Witaminę C znajdziesz w bardzo wielu warzywach i owocach. Tu być może Cię zaskoczę, bo jej najbogatszymi źródłami wcale nie są cytrusy. Najwięcej witaminy C jest w owocach dzikiej róży (tu jest jej zdecydowanie najwięcej), ale też w czarnej porzeczce, czerwonej i zielonej papryce, brukselce, truskawkach, szpinaku, czerwonej i białej kapuście, cytrynie i pomarańczy.

 

witamina

7. Dwa Inne Ważne Bastiony Twojej Młodości i Wigoru

Witaminy A, E – kolejne witaminy należące do grupy antyutleniaczy. Utrzymują prawidłowy stan skóry, włosów i paznokci. Chronią najważniejszy bastion młodości i witalności – kod DNA komórek skóry.

Witaminę A znajdziesz między innymi w wątróbce, jajach, marchwi, tranie czy pomidorach.  Źródłami witaminy E są zielone warzywa liściaste (brukselka, kapusta, szpinak, sałata), jaja, orzechy włoskie, migdały, wątroba, ziarna zbóż

 

Oczywiście z pewnością istnieje wiele innych substancji, które wspomogą Twoją walkę ze zmarszczkami i ogólnym starzeniem się. Ważna jest systematyczność – tu wymagana jest zmiana trybu życia i regularne uwzględnianie tych pokarmów w swoim jadłospisie. Tygodniowe czy miesięczne diety na nic tu się nie zdadzą 🙂

———————————————

Mam do Ciebie prośbę – jeżeli artykuł wydał się Tobie ciekawy, proszę kliknij przycisk „Lubię to, na górze wpisu, tuż pod tematem artykułu. Pomoże mi to dotrzeć do większej liczby osób.

Możesz również udostępnić go znajomym na Facebooku i polubić mojego Fanpage’a 🙂

 

5 komentarzy do “7 Substancji, Które Mogą Zmniejszyć Twoje Zmarszczki”

  1. stenia Says:

    dziękuję za cenne informacje

  2. piksonka Says:

    dziękuję

  3. Heniu49 Says:

    Bardzo dobre artykuły i komentarze super

  4. Agnieszka Says:

    Cieszę się, że artykuły są Ci przydatne 🙂
    Miłego dnia, Agnieszka

  5. Ela Says:

    Super rady.Dziękuję

Zostaw komentarz

WP Theme & Icons autorstwa N.Design Studio. Spolszczenie: Adam Klimowski.
RSS wpisów RSS komentarzy Zaloguj się
Polityka cookies