6 sprawdzonych sposobów na jesienną pielęgnację urody

Za oknem piękna złota, polska jesień. Mogę powiedzieć, że to jedna z najpiękniejszych pór roku, gdyby nie to, że nagle robi się zimno i powietrze jest coraz chłodniejsze. To nie jest tak, że jesienią musimy dbać o skórę, czy urodę w sposób szczególny – aniżeli w innych porach roku. Wydaje mi się, że każda pora roku wymaga od nas wyjątkowej pielęgnacji dostosowanej do warunków, które dana pora roku nam przynosi. Jesień to taki czas przed zimą, kiedy nasza skóra przygotowuje się na nadejście zimy. Po lecie nasza skóra z pewnością jest przesuszona i pojawiają się na niej liczne przebarwienia. Jesienią czas wziąć naszą skórę pod lupę! Hu hu ha… może ta zimna nie jest taka zła!

Nasza skóra jesienią

Jesień to taka pora roku, która lubi płatać nam figle. Czasem słońce, czasem deszcz – jednym słowem: ciągła zmiana aury za oknem, nie sprzyja naszej skórze. Zmienne warunki pogody nie mają dobrego wpływu na naszą cerę, która nie zostaje na nie obojętna i reaguje na swój sposób. O tej porze roku musisz zadbać o dobry poziom nawilżenia skóry. Zrób wszystko, aby w sezonie grzewczym (kiedy skóra jest narażona na wysuszenie) daj jej się „napić”. Jednym słowem nawodnić i zabezpieczyć przed utratą wody. Oprócz regeneracji i nawilżenia, powinnaś zapewnić jej również skuteczną ochronę antyoksydacyjną. Wiesz przecież, że o tej porze roku, ludzie zaczynają palić w piecach, więcej poruszać się autami, a to wpływa na nie tylko duży współczynnik unoszącego się w powietrzu smogu, ale do ogólnego zanieczyszczenia powietrza. Potraktuj to poważnie. Ochrona jest jedną z najważniejszych rzeczy, jakie możesz zrobić.

Twoja skóra oddycha

W jednym z artykułów pisałam o wpływie smogu na naszą skórę. Poruszyłam w nim temat pewnego trendu w kosmetyce zwanego anti polution. O tej porze roku te kosmetyki będą Ci bardzo potrzebne. Stanowią one ochronę Twojej skóry i działają jak tarcza ochronna, przed wszystkimi zagrożeniami w postaci zanieczyszczeń powietrza. Twoja skóra przecież oddycha i wchłania wszystko to, na co jest na zewnątrz narażona. Kosmetyki walczące z wolnymi rodnikami to idealny sposób na zabezpieczenie i „zakonserwowanie” naszej skóry tak, aby okres ten był dla niej, jak najmniej dotkliwy. Poczytać i dowiedzieć się więcej na temat nowego trendu w kosmetyce możesz tutaj: www.adelia.com.pl/anti-pollution-v…walka-ze-smogiem/

Jesienna pielęgnacja włosów

Nie tylko Twoja skóra jest narażona na negatywne działanie tej pory roku. W takim samym stopniu narażone są nasze włosy, które również bardzo szybko reagują na zmianę warunków zewnętrznych środowiska. O tej porze roku stają się szorstkie, suche i bardzo często się elektryzują. Tak, jak w przypadku skóry – -trzeba zapewnić im odpowiednie nawilżenie. Oprócz specjalnych odżywek poleciłabym częstsze stosowanie masek na włosy. Maski mają to do siebie, że mają intensywniejsze działanie i silniej nawilżają strukturę włosa od odżywek. Jeśli chodzisz na saunę to polecam Ci przed wejściem do sauny, nałożenie na włosy odżywki i owinięcie głowy ręcznikiem. Wysoka temperatura spowoduje, że odżywki lepiej wniknie w strukturę włosa, dzięki czemu będzie on lepiej odżywiony i nawilżony. Oprócz tego bardzo gorąco polecam zwykły olejek rycynowy, który wcieramy na przesuszoną skórę głowy. Wcieramy go, jak wcierkę. Najlepiej zrobić przed pójściem spać i rano umyć włosy.

Pielęgnacja skóry dłoni

Często dzieje się tak, że pomimo iż wykręca nam ręce z zimna – zapominamy nakładać rękawiczek. Mało tego! Mimo wielkiego mrozu zapominamy o kremowaniu i nawilżaniu skóry naszych rąk! Weź również pod uwagę, że skóra naszych dłoni jest bardzo narażona na liczne pęknięcia i uszkodzenia w wyniku prostych domowych i codziennych czynności.  Rękawiczki i ochrona naszych dłoni dzięki kremom ochronno – regeneracyjnym jest niezbędna. Aby odpowiednio wygładzić i zregenerować skórę naszych dłoni, warto w zaciszu swojego domu – 2 razy w tygodniu – zrobić sobie własną ich pielęgnację. Grunt to dobry plan pielęgnacji.

Mój plan pielęgnacji dłoni:

  1. Po pierwsze myję swoje dłonie delikatnym, kolagenowym żelem, który oprócz właściwości nawilżających – ma również właściwości kojące. Następnie 2 razy w tygodniu, stosuję drobnoziarnisty peeling z dodatkiem olejków, w celu wygładzenia i ujędrnienia skóry moich dłoni
  2. Przy każdej możliwej okazji sięgam po krem i nawilżam dłonie. Dobrze jest jesienną porą, aby krem był zawsze pod ręką. Najlepiej noś go w torebce, aby nie zapominać o nieustannym nawilżaniu.
  3. Zawsze używam gumowych rękawiczek do prac domowych. Nasze dłonie narażone są na wiele szkodliwych substancji, podczas np. zmywania naczyń. Warto pomyśleć o wyborze dobrego i łagodnego płynu do mycia naczyń, który nie wysuszy i podrażni dodatkowo skóry naszych dłoni.
  4. Od czasu do czasu, pozwalam sobie zaszaleć u kosmetyczki, aby fachowo zaopiekowała i dopieściła moje dłonie. Począwszy od skórek, aż po same paznokcie.

Jesienna aktywność fizyczna

Wśród moich znajomych jest wiele osób, które wraz z nadejściem jesieni zaszywają się w domu. Najlepiej nie wychodziliby nigdzie i nie narażali się na uczucie zimna za oknem. Niestety brak ruchu nie sprzyja poprawie naszego mikrokrążenia. To niestety ma swoje przełożenie na nasz organizm. Pomyśl o wdrożeniu jesiennych spacerów lub innych form aktywności. Poprawi to Twoje samopoczucie, unikniesz apatyczności i jesiennego znużenia, poprawisz swoje krążenie i polepszysz swój sen. To sprawi, że każdego dnia będziesz czuła się pełna energii i będziesz tryskać zdrowym oraz promiennym wyglądem. Postaraj się każdą swoją wolną chwilę – w miarę możliwości – spędzać na zewnątrz. Dotleniaj się. Nie siedź w mieszkaniu zamkniętym na cztery spusty…

Dieta to nasza jesienna energia

Wiadomo, że sam ruch nie zapewni nam promiennego i zdrowego wyglądu. Niezwykle duży wpływ, co podkreślam – praktycznie w każdym artykule – ma zdrowe odżywianie. Zdrowe odżywianie zapewnia nam dostarczanie niezbędnych składników odżywczych, na które zapotrzebowanie jesienią jest znacznie większe niż zwykle. A zimą będzie ono jeszcze większe. Jeśli mogę Ci podpowiedzieć, bezpośredni wpływ na nasz wygląd i nieocenione właściwości, ma np. marchew, jabłka, buraki, seler i pietruszka. Nie dość, że te warzywa dostarczają niezbędnych dla zdrowia składników, to na dodatek wzmacniają włosy i paznokcie. Można je jeść w surówkach, w postaci soku itp.

 

O autorce

Milena Chorążewska - Bloggerka, pasjonatka zdrowego stylu życia. Założyła bloga, aby dzielić się swoją pasją. Jej 7 letnie doświadczenie w zakresie medycyny naturalnej pomaga jej rozwijać projekt Adelia.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o