5 ZASAD ŚWIETNEGO UBIORU BIZNESMENA

Wizerunek oczami Grażyny Białopiotrowicz

Grażyna  Białopiotrowicz  –  psycholog,  trener  biznesu,  rozwoju  osobistego i  umiejętności interpersonalnych, specjalista w zakresie marketingu politycznego  oraz  kreowania  wizerunku  medialnego  osób  publicznych. 

Znalezione obrazy dla zapytania człowiek biznesu

Wizerunek najczęściej bywa utożsamiany wyłącznie z wyglądem zewnętrznym – jest to mocno zawężone rozumienie wizerunku, kreowanie wizerunku w biznesie i polityce dające w pełni jego wagi i znaczenia, szczególnie w relacjach biznesowych, zawodowych, politycznych, a także w określonych sytuacjach prywatnych. Wizerunek jest istotny, a może nawet stanowi jeden z najważniejszych elementów wielu relacji międzyludzkich. Na pojęcie wizerunku, opisywanego pod kątem wizerunku biznesowego, zawodowego i politycznego, składają się przede wszystkim takie elementy, jak:

•            wygląd,

•            zachowanie i maniery,

•            umiejętności interpersonalne w zakresie nawiązywania kontaktów, umiejętności sprawnego komunikowania się z innymi, budowania i podtrzymywania relacji interpersonalnych, kwalifikacje, umiejętności zawodowe i doświadczenie,

•            sukcesy, osiągnięcia, dorobek zawodowy, naukowy, artystyczny,

•            wszelki dorobek własny, styl życia, czyli: jakość relacji z ludźmi, ze współpracownikami,

•            z najbliższymi, sposób spędzania wolnego czasu, miejsce zamieszkania itp.

           

PREZENCJA, CZYLI JAK WYGLĄDAMY?

Prezencja, a inaczej wygląd, to nic innego jak nasza powierzchowność, aparycja, nasze oblicze, czyli to, jak się prezentujemy pod każdym względem. Istotnym elementem wyglądu jest uroda, postawa, sylwetka, sposób poruszania się, a także głos, jego barwa, tempo mówienia, sposób wysławiania się. Należy tu także wspomnieć o takich elementach, jak zapach, sposób oddychania i ogólne wrażenie. Wygląd jest tym elementem wizerunku człowieka, który jest najszybciej zauważalny i podlega natychmiastowej weryfikacji w przypadku kontaktu wzrokowego. Natomiast w sytuacji, gdy jest to pierwszy kontakt z osobą w ogóle, wówczas wygląd może zadecydować o dalszym przebiegu znajomości. W tym przypadku mamy do czynienia z efektem pierwszego wrażenia

Znalezione obrazy dla zapytania manager

PIĘĆ ŻELAZNYCH ZASAD WIZERUNKU REKINA BIZNESU, BIZNESMENA

1.KOSZULA – jest podstawowym elementem garderoby każdego biznesmena. Musi być doskonale dobrana pod względem jakości tkaniny oraz kroju. Kolor błękitny lub biały to absolutny „must have” każdego biznesmena. W sytuacjach formalnych koszule jednobarwne są oceniane jako najlepsze. Podnoszą prestiż. Zadbaj o właściwy ich krój. Polecam, aby była to koszula klasyczna, dopasowana ale nie opięta. Zwróć uwagę na kołnierzyk, by jego kształt pasował do kształtu Twojej twarzy. Mankiety w koszuli są istotne i widoczne podczas rozmowy. Zachowaj proporcje, np. jeśli masz długie ręce to warto zakupić koszulę z trzema guzikami w mankietach, pozwoli to optycznie zachować proporcje. Przy krótkich rękach doskonałym trikiem są mankiety na spinki. Idealnie się układają. Koszula musi leżeć doskonale. W wielu sklepach dokonasz poprawek krawieckich, więc skorzystaj z takiej opcji. Tkanina ma ogromne znaczenie. Jest kluczowym elementem przy wyborze koszuli. Fatalny materiał to taki, który spowoduje, że koszula nie tylko będzie się gniotła, ale straci swój fason, kolor oraz fakturę. Dlatego tak ważne jest, aby zwrócić uwagę na materiał. Najlepsza jest mięsista 100% bawełna. Zrezygnuj z domieszek sztucznych włókien. Zapewnij sobie komfort noszenia.

Jak sprawdzić właściwą tkaninę?

Po zaciśnięciu w pięści nie pozostają w niej trwałe zagniecenia.

2. GARNITUR – granatowy, grafitowy lub szary. Doskonale sprawdzi się podczas merytorycznych dyskusji. Im wcześniejsza pora dnia, tym jaśniejszy ubiór. Czerń pozostaw na wieczór lub bankiet. Możesz zagrać jedynie kolorem w dodatkach, np. poszetka, krawat.

3. BUTY – uniwersalne, klasyczne, brązowe lub czarne typu oxford lub derby.

4. ATRYBUTY – DODATKI – to one budują wizerunek tak samo jak ubranie. „Diabeł tkwi w szczegółach” -idealnie pasuje także do mody.  Gustowne dodatki. Poszetka – czerwona motywuje do działania,  biała jest uniwersalna i zawsze pasuje do każdej sytuacji. Prestiżowe atrybuty: zegarek, spinki do mankietów, pióro, telefon, torba, pasek.

Nigdy nie kupuj podróbki! Czy podróbka podnosi prestiż? NIE!

5. HIGIENA CIAŁA – nienaganna, klasyczna fryzura budzi szacunek. Fryzura trendy to atrybut studenta lub show-mena, a nie biznesmena. W biznesowym wizerunku bądź oszczędny w kosmetykach do włosów. Wisienka na torcie to lśniące, dobrze ułożone włosy, przystrzyżony zarost, zdrowa cera i zadbane dłonie. Niezależnie od pory dnia czy okoliczności zadbany i pachnący dyskretnie wodą kolońską mężczyzna przyciągnie uwagę.

Podobny obraz

Nawet najlepszy wizerunek i ubiór nie zastąpi dobrego zachowania

Zachowanie człowieka jest tym elementem wizerunku, który w pierwszej kolejności (weryfikuje efekt pierwszego wrażenia. Zależy ono w dużej mierze od wyglądu. Zachowanie to nic innego jak sposób postępowania w określonych sytuacjach, sposób traktowania siebie i innych. Nasze zachowanie regulowane jest przez różnego rodzaju normy, zasady i procedury przyjęte w społeczeństwie, w określonych środowiskach i miejscach, a także normy i zasady przyjęte przez nas, będące z kolei sumą działań wychowawczych naszych rodziców, wpływu innych osób i sytuacji oraz pracy nad samym sobą. Życie społeczne regulują m.in. takie kodeksy jak: kodeks ruchu drogowego, kodeks pracy, kodeks prawa cywilnego, prawa karnego itd. Relacje międzyludzkie regulowane są przede wszystkim przez etykietę (savoir-vivre), stanowiącą zbiór norm zachowania, zwyczajów i form towarzyskich, obowiązujących w określonej grupie społecznej lub w środowisku.

Etykieta biznesowa

Przykładem może być etykieta biznesowa, obowiązująca w środowiskach zawodowych. W dawnych czasach bardzo ważna była etykieta dworska związana z ceremoniałami dworskimi, które były różne u różnych monarchów. Etykieta może być formalnie ustalona i spisana albo może być etykietą nieformalną, przekazywaną ustnie. Wchodzi w skład różnych kodeksów takich jak np. kodeks etyczny, kodeks rycerski, kodeks busido (niepisany zbiór zasad etycznych japońskich samurajów), czy choćby obecnie kodeks etyki lekarskiej. Kodeksy takie wymagają nienagannej moralności oraz określonego sposobu myślenia i prezentowania poglądów, które są spójne z ideologią przyjętą przez daną społeczność.

Podobny obraz

Podsumowanie?

Leave a Reply